Missie en visie

School zijn kun je niet alleen. Samen met kinderen, ouders, verzorgers en het personeel maak je een school tot wat zij is. We willen de kracht in ieder kind en iedere volwassene tot zijn recht laten komen, in de manier waarop we onderwijs geven, in de manier waarop we omgaan met elkaar.

De missie van onze school:

Samen werken vanuit kracht!

Identiteit CBS Ravelijn is een christelijke school. Het christelijk geloof is de basis en inspiratiebron voor ons werk. Als leerkrachten geven we, ieder vanuit zijn/haar eigen achtergrond, vorm aan de identiteit van de school.

Onze christelijke signatuur is zichtbaar in het omgaan met elkaar, respect voor de medemens, samenwerken, zorg voor elkaar en de omgeving. We willen de kinderen niet alleen onderricht geven in schoolvakken, maar ook leren samenwerken en verantwoordelijkheid dragen. We willen een school zijn waar kinderen zich kunnen ontwikkelen in een houding van zelfvertrouwen, zelfkennis en positief gedrag. We staan stil bij de christelijke feestdagen en besteden ook aandacht aan andere religies. We vieren Kerst en Pasen met elkaar, in de groepen horen de kinderen, bijbelverhalen, spiegelverhalen en we zingen liederen uit Trefwoord, onze methode voor levensbeschouwing.