MR Medezeggenschapsraad

De Medezeggenschapsraad (MR) biedt ouders de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op bestuurs- en schoolbeleid. De gedachte achter de wet medezeggenschap onderwijs is geweest dat alle betrokkenen inspraak hebben. Het schoolbestuur fungeert als bevoegd gezag, neemt besluiten en is eindverantwoordelijk. Daar waar besluiten worden genomen is inspraak noodzakelijk om de gezamenlijke verantwoordelijkheid waar te kunnen maken. Het is fijn dat we op school ouders hebben die het belang van deze taak inzien. Binnen de MR wordt er meegepraat over bestuurs- en schoolontwikkelingen. U kunt hierbij denken aan het schoolplan, personeelsbeleid, schoolbeleid etc. MR-leden hebben instemmings- en adviesrecht. Er is een reglement voor de MR, dat gebaseerd is op wettelijke voorschriften.

Er is ook een Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). In deze raad zijn alle scholen van Noordkwartier vertegenwoordigd. De GMR denkt en besluit mee over bovenschoolse onderwerpen, onderwerpen die voor elke school gelijk zijn.

De MR van Cbs Ravelijn bestaat uit:

Ouders:

• Harry Messchendorp
  • Sanne Thimister

Personeel:

• Mariska Kroon, voorzitter
  • Maartje van Ramshorst, secretariaat

De leden van de MR staan altijd open voor vragen en/of suggesties van ouders. Dus wanneer u vragen hebt, kunt u contact met een van de leden opnemen. Dit kan ook via mr.ravelijn@noordkwartier.nl

Als ouder kunt u de agenda voor de MR-vergadering opvragen. De reglementen en de goedgekeurde notulen van de MR-vergaderingen vindt u in onderstaande bijlagen.

MR notulen juni 2023

MR Notulen mei 2023